Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Arnold en kim - WaarBenJij.nu Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Arnold en kim - WaarBenJij.nu

Moskou

Door: Arnold en Kim

Blijf op de hoogte en volg Arnold en kim

09 Oktober 2012 | Rusland, Moskou

Na een bijna vlekkeloos verlopen vlucht, Arnold had namelijk onze notebook in een bak laten liggen bij de detectiepoortjes in Dusseldorf en daar kwamen we pas vlakbij de paspoortcontrole achter, waren we geland op de luchthaven in Moskou. Daar stond onze contactpersoon Marina van Tiara Tours ons op te wachten om ons naar het hotel te brengen. Na een rit van bijna twee uur door files en chaotisch rijdende Russen (rechts over de vluchtstrook inhalen is daar de normaalste zaak van de wereld) kwamen we aan bij ons hotel.

De eerste dag in Moskou hebben we natuurlijk rond gelopen op het Rode Plein, de St. Basiliuskathedraal en het nationaal historisch museum bezocht die allebei aan het Rode plein liggen. Wel een beetje jammer van het weer, want de regen kwam er met bakken uit. Na bijna te zijn verdwaald, omdat we aan de verkeerde kant van het metrostation bij ons hotel uitstapte, werden we gelukkig door een behulpzame Russin weer op de goede weg geholpen. Overigens lijken de Russen vrij stugge mensen maar als je een beetje geduldig bent wordt je uiteindelijk (meestal) wel geholpen.

Vandaag zijn we nogmaals, via een bezoekje aan een van de prachtige metrostations van Moskou, naar het Kremlin geweest en nog een keer over het Rode plein gewandeld (deze keer zonder regen), waar we ook nog mr. Jummy tegenkwamen!

Samenvattend was het leuk om een keer over het Rode plein te wandelen en het Kremlin te bezoeken, maar we hebben nu echt zin om op de trein te springen en verder naar het oosten te trekken (over 3 uurtjes vertrekt onze trein).

Ons eerstvogende stukje zal waarschijnlijk pas ergens over anderhalve week zijn als we in Peking zijn.

Tot dan!

Groetjes Arnold en Kim

• 09 Oktober 2012 - 18:13

Wilma Ammerdorffer:

Heel fijn om iets van jullie te horen
    Wachten weer met smart op jullie volgende bericht.

• 09 Oktober 2012 - 20:21

Bianca:

heeey kim en arnold.

fijn dat jullie helemaal veilig zijn aangekomen. nu kan de reis echt gaan beginne..
    en nou lekker 2 weekjes met de trein op pad..
    heeeel veel plezier.. vrijdag drinken we der een voor jullie..

liefs xxx bianca

• 09 Oktober 2012 - 20:51

Frank Van Gent:

Leuk hoor :) Wat is mr. Jummy? :x ook nog wat foto's gemaakt? Zitten jullie nu 1.5 week in een trein?

Groetjes Frank

• 09 Oktober 2012 - 22:15

Anton:

hey arnold en kim fijn dat alles toch nog vlekkeloos is verlopen heel fijne treinreis gewenst.
    gr.anton anne marie en tarik

• 09 Oktober 2012 - 23:42

Lize:

Hoi Arnold en Kim We wensen jullie een hele goede reis . En voor 10 oktober gefeliciteerd met je verjaardag Arnold, We zullen er een borrel op drinken .groet Arie en Lize

• 10 Oktober 2012 - 08:46

Kirsten:

Het ziet er gezellig uit daar met z'n 2tjes!! Heel veel plezier en tot horens weer!

• 10 Oktober 2012 - 09:39

Willy:

vandaag jarig Arnold vanharte gefeliciteerd.heel appart om daar jarig te zijn!3 34 jaar al geniet er fijn van.heel veel liefs dikke kus xx je moeder,

• 10 Oktober 2012 - 11:19

Els En Peer.:

Arnold gefeliciteerd en een fijne dag samen.xxxxx.

• 10 Oktober 2012 - 11:22

Petra Wijtvliet:

He Arnold,

Van harte met je verjaardag!!!

Leuk om bij te houden waar jullie zitten! Ennuh.... let op je computertje.... Hij kan zomaar in een coupe blijven staan....;-)....

Groetjes Petra

• 10 Oktober 2012 - 12:57

Ronny K:

Hé Arnold,

van harte gefelicteerd met je verjaardag en geniet van de trein reis richting Peking.

• 10 Oktober 2012 - 12:59

Eammon:

He folks...

Super joh dat het zo lekker gaat...sorry Arnold dat we niet meer hebben afgesproken...komt goed!!
    Van harte gefeliciteerd jonge heer!!! en heb een geweldige dag samen...

tot snel
    Greetz,
    your brother from another mother

hoi kim en arnold

het eerste verslag was al leuk hoop dat er nog vele volgen en arnold van harte gefeliciteerd met je verjaardag

• 10 Oktober 2012 - 14:13

Yvonne En Robbert:

Hey Arnold en Kim!

Hartstikke leuk dat jullie ons op de hoogte houden daar!
    Geniet ervan, en Arnold... Gefeliciteerd he!!!!!!

groetjes, Robbert en Yvonne

• 10 Oktober 2012 - 14:35

Wilma Ammerdorffer:

Hey Arnold en Kim
    Arnold van harte gefeliciteerd
    Groetjes en xxxx van Dick en Wilma ,moest je ook feliciteren van allebij de oma,s

• 10 Oktober 2012 - 20:14

Karin:

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Arnold!
    Groetjes Maikel, Karin en Tim

• 10 Oktober 2012 - 23:59

Dennis:

Hey kimmel en arnold

ziet er gaaf uit daar in rusland en leuke fotos, veel plezier in de trein naar peking.
    hoop snel weer iets te horen.

en nog gefeliciteerd Arnold ik drink een Pivo...

Groetjes Dennis.

• 11 Oktober 2012 - 11:29

Mieke:

Jullie lezen dit pas na de treinreis maar Arnold nog proficiat met je verjaardag.Hoplijk hebben jullie een goede reis gehad. Geniet er van ik hoop weer gauw wat te horen.
    Groetjes Mieke

• 11 Oktober 2012 - 15:57

Ardi En Ton Vd Eijnden:

Hoi Arnold en Kim,

Arnold, ik lees zojuist dat jij gisteren jarig bent geweest, wist ik niet, maar toch van harte proficiat. Ik hoop wel dat je je notebook nog hebt weten te bemachtigen. Heel veel plezier de komende maand alvast in China.

Groetjes,

Groetjes,

Ardi en Ton

• 11 Oktober 2012 - 19:10

Mario Kouwenberg:

Hey luitjes, als eerste nog gefeleliciteert met de verjaardag van Arnold. Dus de reis is echt begonnen en wel met bijna een misser ( laptop ). Ik zal jullie regelmatig volgen. Grtjes Mario

• 11 Oktober 2012 - 21:57

Tonny En Tell:

Hoi Kim en Arnold. Lees net dat Arnold gisteren jarig was. Dus nog proficiat!! Geweldig dat jullie reis nu echt begonnen is. We blijven jullie met spanning volgen. Geniet er van !!!
    Tonny en Tell.

• 14 Oktober 2012 - 14:13

Birgit En Henk:

Hoi Arnold en Kim. Leuk om jullie verslag te lezen. Nog heel veel plezier en geniet ervan.
    Groetjes Birgit en Henk