Zon, zee, strand, hangmat en Nemo! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Arnold en kim - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand, hangmat en Nemo! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Arnold en kim - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand, hangmat en Nemo!

Door: Kim en Arnold

Blijf op de hoogte en volg Arnold en kim

07 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hierbij onze laatste update van Thailand. Dit keer zal ons verhaal echt niet te lang zijn ;), aangezien we niet veel gedaan hebben in het zuiden van Thailand.

Onze laatste twee weekjes in Thailand stonden in het teken van relaxen. Aangezien we straks 5 weken in Nieuw Zeeland gaan kamperen en we een best druk en actief progamma hebben wilden we even lekker ontspannen en bijkomen van alle indrukken die we de afgelopen maanden hebben opgedaan.

Aangekomen op het vliegveld van Krabi hebben we de bus genomen naar het centrum en ons hotelletje gezocht, dat we van tevoren al geboekt hadden. Hierna hebben we voor de volgende dag een taxi geregeld die ons naar de pier zou brengen van waaruit we de boot naar Koh Yao Noi konden nemen. Toevallig was er nog iemand die er naartoe wilde zodat we de taxi konden delen. Na de reis voor de volgende dag geregeld te hebben en Krabi te hebben verkend zijn we 's avonds bij een sushi restaurant terecht gekomen waar we heerlijke sushi hebben gegeten (tja, we zijn nou eenmaal dol op sushi :)

De volgende dag kwam de taxi ons om 8:30 ophalen. De rit naar de pier was erg mooi door het groene kastgebergte heen. Aangekomen op de pier moesten we nog even wachten voordat de boot kwam. Koh Yao Noi is een eiland gelegen tussen Krabi en de bekende badplaats Phuket. Ondanks dat het in de nabijheid van deze, om zijn volle maanfeesten, bekende badplaats gelegen is, is het op Koh Yoa Noi erg rustig. De meeste toeristen gaan naar het nabijgelegen Ko Phi Phi waar de stranden dan wel mooier zijn maar het ook enorm druk is.

Beland op Koh Yao Noi zijn we naar Tha Kao bungalows gelopen. We hadden niets geboekt maar we hoopten dat er nog een plekje vrij zou zijn. We wisten van deze locatie omdat Kim's ouders en vrienden Els en Peer hier 1,5 jaar geleden ook naartoe zijn gegaan. Gelukkig hadden ze nog huisjes vrij en toevallig zaten we in hetzelfde huisje als Els en Peer gezeten hadden. Grappig dat wij op precies dezefde locatie zaten :).

De volgende dag hebben we een fiets gehuurd en zijn het eiland rondgefietst, waar het eigenlijk veel te warm voor was. Voor de 4 dagen erna hebben we dan ook maar besloten niet veel meer te gaan doen dan luilakken. We zaten dicht bij de zee maar echt zwemmen op deze locatie was lastig aangzien het water van 's ochtends tot 's avonds wegtrok doordat het eb was. Het was wel leuk om een stuk riching zee te lopen, naar een eilandje (althans wanneer het vloed is) waar we op een steen gingen zitten om naar de kleurrijke krabbetjes te kijken. Eén dag hebben we een wandeling gemaakt naar een erg mooi en klein strandje waar we wel lekker konden zwemmen en..... we hadden het strand voor onszelf alleen, heerlijk!! 2 dagen hebben we zo nu en dan regen gehad, met soms een enorme plensbui, wat we eigenlijk wel erg lekker vonden omdat het dan afkoelde.

Na 5 heerlijk rustige dagen op Koh Yao Noi was het tijd weer verder te gaan, we wilden immers ook nog naar het eiland Ko Lipe, waar je mooi schijnt te kunnen snorkelen. Wij dus weer met de boot terug naar de pier van Krabi, van waaruit we dachten dat er wel een jumbo tuktuk richting Krabi centrum zou gaan, niet dus. Gelukkig was er een aardig Thais vrouwtje dat ons wel met de auto naar het busstation wilde brengen van waaruit we een tuktuk naar het centrum konden nemen.

Aangekomen bij hetzelfde hotelletje als waar we eerst zaten en de reis naar Ko Lipe te hebben geregeld hebben we 's avonds voor de verandering eens sushi gegeten, haha, ja alweer.

De volgende ochtend werden we vroeg opgehaald voor de busrit naar de Pakbara pier, een rit van zo'n 4 uur. Aangekomen bij de pier werden we op de speedboot gezet naar Ko Lipe, nog eens 1,5 uur. Na een lange reis kwamen we dan eindelijk aan bij Ko Lipe. Vanaf de boot zag het er al schitterend uit, helder blauw water, witte stranden en een zonnetje, wat wil je nog meer. Met de boot werden we afgezet op een platform in zee, van waaruit we een longtailboot hebben genomen naar de sunset zijde van het eiland, waar we een bungalowtje geboekt hadden.

Ko Lipe is een eiland dat in het uiterste zuiden van Thailand gelegen is, vlakbij Maleisië. Het is wel wat toeristischer als op Koh Yoa Noi maar daarentegen heb je wel mooie stranden en een rif dichtbij het strand waar je mooi kunt snorkelen. We hebben dan ook voor 3 dagen snorkels en flippers gehuurd om de onderwaterwereld te bewonderen en onze onderwatercamera eens goed uit te proberen. Het snorkelen was erg mooi, er zitten veel anemoonvisjes, of clownsvisjes (of gewoon nemovisjes) waarvan wij dachten dat die heel schuw waren maar die eigenlijk heel nieuwschierig zijn en op je af komen zwemmen, erg grappige visjes zijn het. Ook zaten er nog vele andere soorten visjes waar we de namen niet van weten. Helaas zaten er ook kleine kwalletjes die voornamelijk laat in de middag te voorschijn kwamen om ons te prikken. Op een dag gingen we wat later snorkelen omdat het water dan wat lager staat en je het koraal en de visjes van dichterbij kunt zien. Toen we wat prikjes voelden en zagen dat we ineens omringd waren door gemene kleine rode kwalletjes waren we blij dat we onze flippers hadden en in een snelvaart terug naar het strand konden zwemmen.

Op het eiland heb je een 'walkingstreet', een toeristenstraat met winkeltjes en restaurantjes (allemaal erg prijzig). Ook op het resort waar wij zaten was het eten en drinken behoorlijk duur. Toen we terug liepen van de walkingstreet naar ons resort kwamen we een leuk familierestaurantje tegen, Thai Thai, waar ze niet alleen normale prijze hadden maar ook nog een heerlijk eten (wat uiteindelijk ons stamrestaurantje is geworden aangezien we hier iedere avond zaten).

Een dag zijn we nog een beetje actief geweest door naar de andere kant van het eiland te lopen en we zijn een dag vroeg opgestaan om de zonsopgang te zien. De dagen op Ko Lipe zagen er verder grotendeels hetzelfde uit: snorkelen, relaxen bij het hutje, naar het winkeltje lopen voor rum en cola, strandwandelingetje maken, 's avonds eten bij Thai Thai en daarna op de veranda voor een hutje zitten genietend van een briesje en een rum-colaatje.

Na 4 heerlijke dagen op Ko Lipe moesten we helaas weer terug naar Bangkok. Thailand was fantastisch!! Zeker een land om nog een keer naar terug te keren!! Er zijn nog zoveel dingen die we hier willen zien/doen waar we dit keer geen tijd voor hadden. So we will be back!!

5 maart zijn we naar Nieuw Zeeland gevlogen waar we 6 maart zijn geland, een reis van 18 uur (inclusief 2 stop)!! Momenteel zitten we in Queenstown waar het echt geweldig mooi is!! En dan zijn we er pas net, dat beloofd veel goeds :)

Vandaag hebben we campingspullen gekocht. We zitten nu nog in een hostel maar vanaf morgen gaan we touren met ons autootje en zoveel mogelijk kamperen, vandaar ook nog even deze laatste update want waarschijnlijk duurt het een poosje eer we weer wifi hebben. En het zal waarschijnlijk ook een poosje duren voor we weer tijd hebben om een blog te schijven. Dus mochten jullie een tijdje niets van ons horen, maak je niet ongerust dan hebben we gewoon geen internet (of was het elastiek van de bunjeejump te lang ;)

Groetjes xxx

Kim en Arnold

• 07 Maart 2013 - 09:55

Wilma Ammerdorffer:

Dus Thailand is jullie ook goed bevallen.
    Wij gaan ook zeker nog eens terug.
    Ben benieuwd hoe Nieuw Zeeland jullie bevalt ,zal ook wel heel mooi zijn.
    Maar dat zien we wel in het volgende verslag.
    Groetjes en xxxx
    Dick en Wilma

• 07 Maart 2013 - 11:33

Mascha Colmans:

Veel plezier, het schijnt er geweldig te zijn!!

• 07 Maart 2013 - 13:35

Tonny En Tell:

Hallo globetrotters! Tot nu toe erg leuke, grappige en mooie belevenissen in Azie !. Ik ben natuurlijk vooral weer erg jaloers op het uitje met de olifanten en het knuffelen met de tijgers. Gaaf hoor. Nu vanuit het "' oosterse" weer naar een westerse wereld. Ben benieuw hoe Nieuw Zeeland jullie gaat bevallen. We blijven het volgen.
    Take care and enjoy !!

• 07 Maart 2013 - 22:04

Marian Van Ee:

Ben erg benieuwd wat jullie van Nieuw-Zeeland vinden.
    Je begint dus op het Zuidereiland. Dat is wel het mooiste eiland. (Vinden wij)
    Geniet van de natuur, het is er echt geweldig.
    En vergeet de pinguïns niet op het strand van Otago Peninsula! En je kunt zomaar wakker worden met een zeeleeuw naast je tent.
    Kijk met plezier uit naar het volgende blog.
    Veel plezier ‘Kiwi’s’!

• 09 Maart 2013 - 01:02

Anton:

heel veel plezier gewenst en kijk met heel veel nieuwsgierigheid uit naar jullie volgend reisverslag van nieuw zeeland. gr. anton

• 10 Maart 2013 - 13:39

Willy:

hallo

• 10 Maart 2013 - 13:46

Willy:

hallo kim en arnold ,wat een prachtige foto,s en verslag,onderwatercamera werkt goed. jullie zien er ontspannen uit.wat een belevenissen allemaal.hier is het weer erg koud .ben nu bij marga net bij opa geweest.heb 2 wk vakantie.ik wens jullie heel veel plezier en niet te veel wagen!heel veel liefs en groetjes dikke knuffel ma. xxxx

• 12 Maart 2013 - 13:35

Dennis:

he kim en arnold
    leuk verhaal weer en de camera werkt goed mooie fotos van onder water.
    lekker gerelaxed en nu in nieuw zeeland ben beniewd wat jullie daar gaan doen.
    aan een elastiek bungelen ;o veel plezier aan de andere kant van de wereld
    groetjes dennis.

• 25 Maart 2013 - 15:37

AnneMarie En Tarik:

Nou die foto's geven mij helemaal zin om ook eens een vakantie naar Thailand te boeken dat lijkt me echt fantastisch zoals jullie daar heerlijk ontspannen aan zee zitten, boekje erbij en lekker een drankje nuttigen mmmmmmmmm! Maar goed tot de order van de dag......Vakanties boeken doen we later wel weer eens. Uhm de fundering is gestort!!! Ja hoor er komt weer wat schot in te zitten. Als dat ellendige weer hier eens ophoudt. Afgelopen weekend zijn de heren bezig geweest om de afvoer enz. aan te leggen maar het cement was nog niet helemaal uitgehard dus dat moet deze week in de avond uurtjes verder afgemaakt Aankomende donderdag gaan ze waarschijnlijk de vloerplaten erop leggen en maar metselen he. Nou dat was het weer. xx

• 04 April 2013 - 20:55

Gerrie Derks:

wat een vakantie maken jullie mee,geweldig!!
    Ik ben nu jullie volger geworden,leuk he?